Najpiękniejsze słowa…

Słowa… Czasami nie zdajemy sobie, jak wielką mają moc. Słowa mogą ranić, ale mogą też dodawać skrzydeł. Mogą dawać nadzieję albo ją odbierać. Słowa mają moc sprawczą. Nie tylko w tym sensie, że powtarzana mantra tak mocno wchodzi nam w podświadomość, że po prostu zaczyna się niejako „sama realizować”, ale też w sensie bardzo namacalnym: „Ogłaszam was mężem i żoną…”, „Ja Ciebie chrzczę…”

słowa

Dziś, za sprawą wyzwania blogowego Uli, podzielę się z Wami listą słów, które są piękne. Tak po prostu…

1. Najpiękniejsze słowa usłyszane: to chyba nie będzie zaskoczeniem. Chodzi o słowa KOCHAM CIĘ. I nieważne, czy słyszymy to od rodziców, czy od partnera… Takie słowa zawsze dodają skrzydeł, bo zawiera się w nich kwintesencja miłości, tego, że jesteśmy dla kogoś ważni… W moim przypadku są dwie najważniejsze wersje. Pierwsza to: MAMUNIA, KOCHAM CIĘ (w tym momencie płakałam ze szczęścia). Druga wersja: KOCHAM CIĘ, gdy po raz pierwszy, kompletnie świadomie i z całą pewnością powiedziałam to sobie. Na głos. Przed lustrem… Dlaczego było to tak ważne? Bo oznaczało pewną zmianę w moim życiu. Na lepsze… Jeśli kogoś to dziwi, niech spróbuje stanąć ze sobą oko w oko i powiedzieć: Kocham Cię. Dowiesz się, że to wcale nie jest proste…

2. Najpiękniejsze słowa wypowiedziane: tu już nie jest ważne, czy na głos, czy w myślach. Choć wiadomo, słowo powiedziane na głos ma dużo większą moc. A słowem, które jest najpiękniejsze, gdy wymawia się je samemu jest: DZIĘKUJĘ. Wiecie dlaczego? Bo oznacza, że masz za co dziękować. Że jest ktoś (lub coś), dla kogo jesteś ważny/a. Że dostałeś coś, co sprawiło Ci radość. A im więcej razy powtarzasz to słowo, tym bardziej utwierdzasz się w przekonaniu, że jesteś osobą szczęśliwą. Dlatego warto dziękować. Przynajmniej raz dziennie. Za cokolwiek i komukolwiek, choćby wszechświatowi. Żeby docenić to, co mamy i zobaczyć, jak wiele mamy…

3. Najpiękniejsze słowa wiersza: w tym przypadku nie chodzi o sens. Ale o same słowa. Jest wielu poetów, których uwielbiam: Herbert, Szymborska, Leśmian, Gałczyński, Jasnorzewska… Mogłabym tak wymieniać jeszcze dłużej. Ale słowa wiersza, które zapadły mi w pamięci, pochodzą z utworu poety nieznanego mi wcześniej i niepoznanego później. To wiersz Jacka Berezina, który analizowałam kiedyś, przygotowując się do konkursu z języka polskiego. Wiersz, który niezmiennie mnie zachwyca… (Uwaga! To erotyk, czytasz więc na własną odpowiedzialność i tylko, jesli masz ukończone 18 lat!):

Jest już druga w nocy
i usnęłaś ze mną po raz pierwszy
Mogę zostać z Tobą do rana
i słuchać gwizdu pociągów na moście
Od dzisiaj jesteś Innym Krajem
w moim starym tym samym kraju
I za oknem jest inne drzewo
i inni przyjaciele w domach
Od dzisiaj jesteś Pieśnią nad Pieśniami
i nie obudzą Cię córki jerozolimskie
Jesteś śniada i wdzięczna
i moja ręka jest pod Twoją głową
Od dzisiaj jesteś Pasją nad Pasjami
i Twój szczyt góruje nad górami świata
Pokochałem Twoje szalone ręce
które zostawiły mi krwawe pręgi na plecach
Od dzisiaj jesteś Ziemią Obiecaną
której oczy i usta rozmawiają ze mną
Możesz wejść — mówisz — przebij mnie
bo pokochałam ból i twoją nienawiść
A ja — ja wejdę w Ciebie
by cię oddalić i by Cię zatrzymać
I może nasze gorące ciała
urodzą śmierć której tak pragnę z Tobą

4. Najpiękniejsze słowa piosenki: nie wiem, czy chodzi tutaj o połączenie słów z muzyką, czy o same słowa. Ale uwielbiam ten utwór i zawsze, gdy go słucham, przechodzi mnie dreszcz… Idealne uchwycenie sedna pewnego stanu. I znowu o miłości:

O słowach, które są edług mnie najpiękniejsze przeczytaliście dzięki Uli, która zaprasza do wyzwania blogowego. O tutaj: KLIK

8 thoughts on “Najpiękniejsze słowa…

  1. Słowo KOCHAM powiedziałam kiedyś za wcześnie. Cierpiałam. I teraz nie potrafię go powiedzieć od ponad 11 lat…
    I jeszcze jedno trudne słowo – PRZEPRASZAM…

    1. Też kiedyś powiedziałam. Też cierpiałam… A potem długo bałam się powiedzieć znów… O… Przepraszam też trudne słowo. I piękne. I do pary, rownie trudne i piękne: wybaczam;)

  2. Pięknie zestawione słowa . Ładnie opisałaś dziękuję – faktycznie jest to piękne słowo bo oznacza że dobrze nam mamy za co dziękować 🙂

Skomentuj

