Czy wiesz, jak pachną brzoskwinie?

Słodki, soczysty smak brzoskwiń zna chyba każdy. To smak lata, smak przygody. Taka miękka, aksamita skórka tych owoców dodaje im tylko uroku. I jeszcze kolor… A potraficie przypomnieć sobie zapach brzoskwini? Z czym Wam się kojarzy? Mnie z wakacjami, z beztroską… Ale od teraz pewno i z czym innym…

DSCN6075 

Po tę książkę sięgnęłam z powodu wyzwania Pod hasłem. Nic innego związanego z jedzeniem po prostu nie miałam. Inie byłam jakoś specjalnie zachwycona fatem, że czytać będę książkę amerykańskiej autorki. nie lubie obyczajowych powieści nie-polskich. Chyba, ze czytam je po to, żeby przyjrzeć się obcej kulturze… Ale tym razem rozczarowałam się pozytywnie…

Książka Sarah Addison Allen zaczyna się jak zwykła powieść obyczajowa: poznajemy bohaterów w ich normalnym środowisku. I nic nie wskazuje na to, by na kartach powieści miało stać się coś niezwykłego. A jednak, po kilku pierwszych rozdziałach okazuje się, że rodziny Paxton i Willi, które z pozoru nie mają ze sobą nic wspólnego, łączy bardzo szczególna więź. Więź przyjaźni, która narodziła się między babciami obu bohaterek.

Z pozoru prosta historia o przyjaźni i miłości pod wpływem tajemnicy zmienia się wiec w historię fascynującą. I choć rozwiązanie następuje dość szybko, szybko się też czyta… Tajemnica ta dotyczy pewnego szkieletu, który zostaje odnaleziony pod korzeniami starego drzewa brzoskwiniowego. Jak się okazuje, znalezione tam zwłoki należą do pewnego przybysza, który bardzo namieszał w życiu babki Willi oraz w samym miasteczku Walls of Water. Kim jest ta postać i jakie były okoliczności jej śmierci dowiadujemy się pod koniec książki. Przy okazji przyglądamy się też historiom miłosnym dóch głównych bohaterek i narodzinom ich przyjaźni. Prawdziwej przyjaźni…

I choć czytając książkę czułam pewien niedosyt, bo chciałabym chyba, żeby było tu jeszcze więcej magii, więcej tajemnicy i więcej poszukiwania odpowiedzi to… jestem zadowolona, że przeczytałam. I dziękuję autorce wyzwania pod hasłem, że dzięki niej na tę książkę trafiłam…

Czytałam w ramach wyzwań Pod hasłem (brzoskwinie) i książkowe podróże (odwiedzone Walls of Water).

4 thoughts on “Czy wiesz, jak pachną brzoskwinie?

Skomentuj

