Ja na koncercie kolęd?!?

To był absolutny przypadek. teściowie dostali gdzieś darmowe bilety na koncert i szukali chętnych, którzy z nimi pójdą. W rezultacie poszliśmy we czwórkę: moi teściowie, moja mama i ja. I chć kolędowy repertuar nie jest tym, co lubię najbardziej, cieszyłam się z powodu osób, jakie miały wystąpić na scenie. I wiecie co? Zaskoczył mnie ten koncert. Poważnie…

 

Pierwszym zaskoczeniem było to, że koncert jest rejestrowany i że będzie emitowany w telewizji. I to nie byle gdzie, bo w TVP2. Kiedyś podobno był to kanał o wysokich ambicjach, jesli chodzi o programy dotyczące kultury i sztuki (pozostałością tego jest choćby rewelacyjny cykl „Kocham Kino” Grayny Torbickiej – tylko kurka, czemu tak późno nadawany?). Teraz dwójka jest mocno rozrywkowa (a która stacja nie jest?). Koncert kolęd też rozrywkowy miał być.

W tym roku do kolędowania zaproszono zespół Zakopower. Nie powiem, lubię czasem posłuchać (choć najbardziej chyba tę piosenke z reklamy jakiejś wody mineralnej). Fanką specjalną nie jestem, ale sam fakt, ze górale śpiewać będa kolędy, był zachęcający. Rzeczywiście te górlaskie, podhalańskie pastorałki, w tym moja ulubiona „Oj Maluśki” wypadły całkiem nieźle. Reszta… no hmmm… nie wiem, czy wynikało to z niedyspozycji jakiejś Sebastiana karpiel-Bułecki, czy też może z faktu, ze chceili na tak powaznej imprezie i w takim repertuarze być grzeczni, ale… no nie było szału. Czasem miałam wrażenie, że wokalista jest tłem dla chórków. Za to fajnie grał. I to na wielu ciekawych instrumentach. No i… zaprosił rewelacyjnych gości. Najpierw na scenę weszła Kayah…

To jednak prawdziwa gwiazda. I nie chodiz o to, że kilka piosenek, w tym rewelacyjny duet z Bregovicem, przyniosło jej sławę. Kobieta po prostu ma głos. I to taki, który porusza każdą drobinkę ciała. Nie słychać tego w telewizji, nie słychać na płytach. Ale w realu… Na dodatek potrafiła tym głosem wzruszyć. Po jej wystepie miałam łzy w oczach. Nie tylko dlatego, że wybrała kolędy nastrojowe. Także dlatego, że pięknie o nich mówiła…

10838651_753756988037761_1468145022_nJednak jeszcze nie Kayah była hitem tego koncertu a Kinga Preis. O tym, że aktorkę cenię za szczerość, pisałam już tutaj: KLIK. Teraz cenię jeszcze za rewelacyjny głos i… pełen spontan. Bo polską tradycyjną kolędę zaśpiewać w rytmie samby, salsy, czy innego tańca latynoskiego trzeba mieć odwagę. I do tego jeszcze tańczyć! I w końcu ktoś pokazał, że kolędy nie muszą być smutne! Nie zdradzę, którą kolędę zaśpiewała, kto chce, obejrzy w telewizji.

Na scenie pojawiła się jeszcze Ewa Bem. Jak dla mnie bez szału, choć głos kobieta ma potężny… Moja mama i teściowa bardziej się zachwycały. Chyba z sentymentu…

Za to finał… No była MOC. Te trzy kobiece głosy razem brzmiały tak rewelacyjnie, że śpiewany przez nie refren całkowicie zaćmił zwrotki w wykonaniu Karpiel-Bułecki. To po prostu trzeba usłyszeć… To było tak, jakby muzyka przechodziła przez całe ciało. I nie było ważne, o czym śpiewają. Po prostu zanurzyłam się w dźwiękach, czując przy tym taką zmysłową przyjemność… Piękne to było. I już!

W koncercie ciekawe było też to, że braliśmy udział w wydarzeniu telewizyjnym. A więc trochę jednak tej telewizji od kuchni było: Dwa powitania, kilka powtórek… I sama jestem ciekawa, co z tego wyszło. Z tej ciekawości chyba właczę w pierwszy i drugi dzień świat telewizję, choć takiego kolędowania na ekranie raczej nie lubię… Ale ciekawa jestem, jak potną, jak zmontują.

A Wam polecam choc na chwilę włączenie TV. Choćby po to, by posłuchać ciekawych aranżacji tradycyjnych kolęd. Bo te były naparwdę ciekawe. I tu trzeba przyznać, że w tym względzie Zakopower stanęło na wysokości zadania… Piękna też scenografia ze zmieniającymi się obrazami w tle…

Emisje 25.12 o godzinie 14.30 i 26.12 o 14.40. W TVP2

P.S.

Jakość zdjęcia kiepska, bo robione telefonem…

2 thoughts on “Ja na koncercie kolęd?!?

Skomentuj

