Zmiany, plany, zmiany planów…

W trakcie przerwy świąteczno-noworocznej dość intensywnie zastanawiałam się nad tym, jak ma wyglądać mój blog. Czemu ma służyć. Co chcę na nim umieszczać… Te przemyślenia poskutkowały wprowadzeniem kilku zmian i poczynieniem kilku planów. Chcecie wiedzieć, co zamierzam? To zapraszam…

internauci8 

Przede wszystkim, co chyba nie jest tajemncą, blogować zaczęłam po to, by móc brać udział w różnych wyzwaniach i zabawach… Ale… blogowanie mnie wciągnęło, a prowadzenie bloga, polegające wyłącznie na opisywaniu przeczytanych książek i umieszczaniu zdjęć stworzonych prac, wydaje mi się nudne. Dla mnie samej… Dlatego postanowiłam wprowadzić na bloga trochę życia. I tak powstało to miejsce…

Początkowo chciałam pisać o rodzinie i dziecku, o podróżach, o craftowaniu i kulturze, o zdrowym odżywianiu. Chciałam publikować przepisy i jeszcze umieszczać notki bardziej filozoficzne. Ale… No cóż. Zbyt dużo tego. Zbyt duży misz-masz się robił. No i czasu nie starczało na wszystko.

Postanowiłam więc zmniejszyć troszkę zakres tematyczny bloga. Po pierwsze, zrezygnowałam z osobnych kategorii Dzicko i Zdrowie, a tę filozoficzną przerobiłam na Życiologia (tak, tak, pojęcie zaczerpnięte z książki Miłosza Brzezińskiego). Tu pojawiać się będą notki na temat stylu życia, sposobów na poszukiwanie własnego miejsca i szczęścia. Ale też o zdrowym odżywianiu, aktywności fzycznej, wychowanu dzieci… Bo to wszystko ze sobą się łączy.

Zostawiłam natomiast kategorię Podróże, bo te uwielbiam. Nawet, jeśli są niedalekie. Tutaj, oprócz cyklu „Spacer po…” planuję jeszcze notki z cyklu „Dobre miejsce” oraz pewno inne relacje z moich wypraw. Planuję ich w tym roku troszkę. Przede wszystkim chciałabym w końcu rozpocząć projekt Korona Gór Polskich. Bez formalnych deklaracji i zbierania pieczątek do specjalnej książeczki, ale tak dla siebie, po prostu. Jeśli nic się nie zmieni, chciałabym zdobyć w tym roku przynajmniej pięć szczytów z TEJ listy.

Pojawiła się (już jakś czas temu) kategoria Odtwórstwo. Nie wiem, na ile stanie się to moja pasją, ale póki co jest szansa, że odtwarzanie wczesnośredniowiecznych Skandynawów będzie stanowiło w naszym życiu dość ważny element. I chciałabym się tym z Wami podzielić.

Postanowiłam też, że notka polecająca inne blogi (albo raczej konkretne wpisy i artykuły znalezione w sieci, nie tylko na blogach), pojawiać się będzie raz  miesiącu, ostatniego dnia tegoż…

Poza tym pojawiać się bedą notki craftowe i z zakresu kultury (książki, filmy, koncerty itd.). Tych spodziewajcie się w tygodniu (podróżnicze, o odtwórstwie i „życiowe” pojawiać się będą w weekendy). Hmmm… i to tyle, jeśli chodzi o zmiany. Pozostają jeszcze plany, a właściwie pewne cele i wyzwania, którym chciałabym sprostać. O tych książkowych i craftowych możecie przeczytać TUTAJ. A teraz te wszystkie inne:

  • zdobyć pięć szczytów z całej Korony Gór Polskich
  • przebiec 5 km (trenować według planó treningowych ze strony treningbiegacza.pl)
  • zorganizować sobie poranki, żeby wstawanie było przyjemniejsze. I zdrowsze.
  • zadbać o lepszą organizację w sferach: czas, jedzenie, craftowanie.
  • zadbać o zdrowy jadłospis.
  • ograniczyć ilość czasu spędzanego na Facebooku do minimum i ograniczyć jak najbardziej czas korzystania z komputera, bo, jak słusznie stwierdził w którejś ze swoich notek Blog Ojciec, zabawa na komputerze wciąąąąąągaaaaa….
  • uszyć sobie strój wikiński.

Ufff… i to by było na tyle. Zobaczymy, jak mi pójdzie z realizacją… 😉

A Wy macie swoje cele plany już gotowe? A może nie planujecie wcale?

3 thoughts on “Zmiany, plany, zmiany planów…

    1. ja swoje powoli, powoli… Ale… wiesz, w ramach Korony Gór jest też coś z Pasma Kłodzkiego;) Więc może mi się uda w Twoje strony zawitać;))

Skomentuj

