12 zmian na dobre: wyjdź na spacer!

Obrodziła nam blogosfera wyzwaniami w tym roku. Nie tylko craftowymi czy czytelniczymi, ale też takimi, których celem jest zmiana swojego życia na lepsze. Tak to już bywa w styczniu: snujemy plany na cały najbliższy rok, stawiamy sobie ambitne cele. A potem? Potem to wszystko znika gdzieś w naszej (nie)pamięci… A gdyby tak… zacząć od małych zmian? Niewielkich? I krok po kroku zmienić całe swoje życie? Na dobre…

DSC_0081

Prawda jest taka, że pomysł na postawienie sobie jeszcze jednego wyzwania (oprócz tych, o których pisałam TUTAJ i TUTAJ), powstał przez moje dziecko. Ostatnio bardzo często zastanawiam się, co zrobić, żeby go dobrze wychować (przy czym wiem, że „dobrze” jest tutaj pojęciem względnym). Skoro już odpuściłam sobie kompulsywne sprawdzanie fejsbuka, odkładam telefon na bok wyciszony, kiedy jestem z Młodym, zaczynam go obserwować (Młodego oczywiście, nie telefon;)). Tak bardziej świadomie. I nagle znajduję mnóstwo rzeczy, które… no cóż, które nie do końca mi się podobają. I które są moją (no dobra, nie tylko, bo i Małżonka, ale niech będzie) winą. Bo zapomniałam o jednej prostej zasadzie: Nie ważne, co mówisz dziecku. Ważne, co mu pokazujesz. Na własnym przykładzie. Jeśli więc chcę zmienic coś w nawykach Młodego, muszę zacząć od siebie…

Idealnie byłoby móc pstryknąć palsami lub nacisnąć jakiś jeden cudowny guzik i poprawić wszystko, co jest nie takie, jakie być powinno. Ale… tak się nie da. Bo nawyki utrwalone latami nie dadzą o sobie tak łatwo zapomnieć. Dlatego postanowiłam zadziałać krok po kroku. I postawić sobie samej wyzwanie: 1 miesiąc = jedna drobna zmiana. Zaczynam od czegoś prostego: wychodzenie na dwór.

Wszędzie można przeczytać o tym, że powinno się przebywać na świeżym powietrzu codziennie. Bo to dotlenia organizm, pozwala przewietrzyć myśli. Bo przebywanie na słońcu poprawia humor. I poziom witaminy D w organizmie wzrasta. Same zalety. Więc kurna, czemu ja siedzę w domu? Odpowiedź jest prosta: bo mi się nie chce ruszyć tyłka. Innych wytłumaczeń nie mam. Znaczy znajduję: bo nie ta pora, bo lepiej by było potrzymać Młodego neizmęczonego przed judo, bo wiatr, bo deszcz, bo słońce, bo kurier może przyjedzie, bo… Wymyślam… A mam pod nosem ogródek z milionem potencjalnych zabaw…

No to koniec z marudzeniem. Od dzisiaj: codziennie 30 minut na świezym powietrzu. Z Młodym – grając w chowanego, lepiąc bałwana albo na spacerze i na placu zabaw; biegając lub chodząc z kijami; na spacerze z własnymi myślami albo choćby na ławce w ogrodzie, czytając książkę. Jakkolwiek. Codziennie. Przez cały miesiąc (choć podobno 3 tygodnie wystarczą, by nawyk na dobre się zakorzenił), a potem przez cały rok…

Przy okazji zrealizuję też odkładane na wieczne nigdy ćwiczenie z książki Beaty Pawlikowskiej. O książce pisałam TUTAJ.

A co do samego wyzwania: co miesiąc dołożę kolejny nawyk, który chciałabym zmienić. W sumie będzie ich dwanaście… Część już mam wymyśloną, nad częścią wciąż się zastanawiam. To moje prywatne wyzwanie. Ale jeśli ktoś ma ochotę dołączyć albo wykorzystać pomysł, ideę, wprowadzić u siebie część zmian – korzystajcie. Będzie miło, jeśli podzielicie się ze mną swoimi wrażeniami tu, w komentarzu lub na Fejsbuku. Ale nie musicie…

Miłego dnia życzę… A może ktoś ma ochotę na spacer?

2 thoughts on “12 zmian na dobre: wyjdź na spacer!

  1. Od wiosny do jesieni spędzamy w ogródku prawie cały dzień… nawet obiady jadamy na huśtawce. Wracamy o zmroku. Zimą jest nieprzyjemnie 😦

    1. No wiem… ale ja odkryłam ostatnio, że mi jest lepiej, znaczy elpiej się czuję, jak chocby przez chwilę codziennie pooddycham świeżym powietrzem. Stąd takie wyzwanie sobie postawiłam;)

Skomentuj

