Art journal „RIGHT HERE”

Takie rzeczy dojrzewają we mnie zazwyczaj nieco dłużej. Najpierw czytam, jaki jest temat i forma czy technika. Potem myślę, jak to wszystko ugryźć. I wyobrażam sobie, jak gotowy wpis do journala będzie wyglądał. Tak było ze stroną o imieniu i z autoportretem.

Ale tym razem było inaczej. Ledwo przeczytałam, jaki pomysł na kolejny wpis mają dziewczyny z bloga „Kawa i nożyczki” i od razu wiedziałam, co zrobię…

moje miejsce 

Ten wpis pojawił się  mojej głowie po może piętnastu minutach zastanowienia. Bo najpierw moje myśli pobiegły torem sugestii, jakie pojawiły się  opisie zadania. Hmmm… kleić zdjęcie domu? Może mapę Polski? Wystemplować fotel,  którym lubię odpoczywać? A może… gdzie jest miejsce, które jest moje..?

A potem przyszło olśnienie…

Właśnie TU

Zdałam sobie sprawę, że nie ma jednego miejsca, które mogłabym nazwać swoim. Jest wiele, w których czuję się dobrze. Kilka razy udało mi się złapać to ulotne wrażenie poczucia szczęścia, że oto jestem we właściwym miejscu. I to w zupełnie różnych sytuacjach; na pustyni w beduińskim namiocie, na pełnym morzu podczas białego szkwału, w rumuart journalńskich górach, kiedy pod namiot podeszły dzikie konie. I na szczycie Turbacza. I w mazurskiej zatoce. I na placu zabaw, na który wybrałam się z dzieckiem. I wczoraj, w naszym ogrodzie, kiedy bawiliśmy się w piaskownicy. I jeszcze podczas Światowego Jamboree, gdy stałam w tłumie kilkudziesięciu ludzi takich różnych i jednocześnie takich samych jak ja.

Tak… przypomniałam sobie to ostatnie miejsce. I słowa piosenki, która wtedy puszczana była z głośników. Piosenki zlotu: „Right here, right now”. I wtedy przyszło olśnienie…

Właśnie TU jest moje miejsce. RIGHT HERE. Niezależnie, gdzie w przestrzeni to jest. Skoro jestem TUTAJ to właśnie tak miało być. To, że znajduję się właśnie  takiej przestrzeni jest wynikiem moich wyborów, decyzji. I jeszcze czegoś. To wynik faktu, że cały świat sprzyja, żebym zjawiła się tutaj, bo taka jest Moja Legenda (los, karma, cokolwiek). I wiecie co? Takie poczucie daje ogromne szczęście…

Wszędzie jestem u siebie. Tam, gdzie akurat się znajduję jest moje miejsce. Dokładnie w tej chwili, w tym momencie. I nie ma sensu uganiać się bez potrzeby za jakimś rajem urojonym. Jeśli tylko jest się uczciwym wobec siebie samego, każde miejsce, w którym właśnie się znajdujemy jest nasze. I ta świadomość daje poczucie takiego ogromnego szczęścia, spokoju, który wlewa się  każdą komórkę ciała i  w każdy zakątek świadomości. Trzeba było czasu, żebym to poczuła. I jeszcze więcej, żebym zrozumiała. Ale od teraz, kiedy już wiem, świat staje się jeszcze piękniejszy. W każdej chwili. RIGHT HERE, RIGHT NOW…

Less is more

A wracając do samego wpisu. Zafascynowana techniką smooshing popodglądałam troszkę na youtubie, jak robią to inni. A potem wybrałam kilka kolorów mgiełek 13arts, dodałam gwiazdki odrysowane długopisem przez maskę. I stemplowany napis… Kolory takie, jak zagrały mi w duszy…

DSC_0009

Wpisem tym oczywiście kontynuuję zabawę w journalowanie z Kawą i nożyczkami

16 thoughts on “Art journal „RIGHT HERE”

  1. Dokładnie taki sam sens jest mojego wpisu! Gdziekolwiek się jest, to właściwe miejsce 🙂
    …bo Ty tam jesteś! I zaciekawiłaś mnie techniką, podejrzę sobie…
    Wyszło Ci bardzo delikatnie…:)

    1. Wpis do journala? Tak. Wszystkie papierowe craftowe rzeczy, które tu pokazuję sa mojego autorstwa. Chyba, że wyraźnie napiszę, ze tak nie jest…

      1. To z napisem RIGHT HERE? Czy cały notes? Notes z białymi kartkami kupiłam. To co na białych się pojawia, zrobiłam sama;)

  2. Bardzo się zgadzam ❤ Mogłabym się właściwie podpisać pod Twoim tekstem o świecie. Chociaż mój własny wpis akurat w drugą stronę poszedł, bo czasem jest i takie odczucie, żeby się schować do swojej skorupki i mieć w nosie świat… 🙂

Skomentuj

