Chwile,które zmieniają „Olśnienia” Magdaleny Rybak

Ta pozycja wpadła mi w ręce przypadkowo. Tak naprawdę po prostu zaczęłam przeszukiwać zbiory mojej biblioteki, by znaleźć dostępną książkę autorstwa jakiejś Magdaleny i ukończyć lipcową edycję wyzwania zaproponowanego przez Ejotka. Trafiłam na tę książkę, wypożyczyłam i… znowu doszłam do wniosku, że jednak nie ma przypadków. Przecież mogłam trafić na pozycję zupełnie inną. Pozycję, która być może dostarczyłaby mi rozrywki, ale nie pomogłaby w podejmowaniu ważnych Decyzji, w uświadomieniu sobie tego, jak ważne jest pozwolić sobie na zauważanie momentów najważniejszych…

Olśnienia 

Na książkę Magdaleny Rybak składa się 38 rozmów z 38 osobami, które reprezentują różne dziedziny, przede wszystkim sztuki, ale przecież nie tylko. Wśród rozmówców Magdaleny rybak są postaci, które cenię, jak na przykład podróżnik Marek Kamiński czy Krzysztof Kolberg, nieżyjący już. Jest i Małgorzata Braunek, która również już odeszła, a która dla wielu była przewodnikiem, nauczycielem. Jest Wojciech Eichelberger, którego cenie i którego artykuły w kolejnych numerach „Zwierciadła” zawsze czytam z zainteresowaniem…

W książce są też rozmowy z ludźmi, które do tej pory były mi obojętne: Maria Peszek, Jan Peszek, Kazimierz Kutz, Urszula Dudziak. Wiele rozmów zmieniło mój stosunek do tych ludzi, sprawiło, że postanowiłam choć w części poznać ich twórczość.

Wierzę, że autorka nie wybierała swoich rozmówców przypadkowo, że rozmawiając z każdym, miała jakiś cel. Jakby wiedziała, że ludzi ci są w stanie przekazać czytelnikom książki jakieś ważne prawdy. Z wielu tekstów, jakie pojawiły się w książce wynotowałam sobie słowa, które uderzyły mnie ze szczególną siłą, słowa, które chcę zachować na dłużej…

Książkę czyta się szybko. To zasługa długości poszczególnych tekstów. Wypowiedzi poszczególnych osób zajmują zaledwie około dwóch stron. Musze jednak przyznać, że nie jest to książka, którą czyta się na raz, od deski do deski, ale taka, którą warto smakować. Czytać po jednym tekście dziennie, żeby mieć czas przemyśleć, przetrawić…

Nie każda rozmowa do mnie trafiła. Większość jednak tak. Z większości mogę wyciągnąć rzeczy ważne dla mnie w  tej chwili. I wierzę, że w waszym przypadku też tak będzie. Dlatego zachęcam do przeczytania. Książka Magdaleny Rybak „Olśnienia” to naprawdę ciekawa pozycja. Taka, którą warto przeczytać. Taka, która może poszerzyć horyzonty…

 

Przeczytałam w ramach wyzwania „Pod hasłem„. Zgąłszam też do wyzwania „OkładkoweLove„, bo ta okładka zachwyca…

2 thoughts on “Chwile,które zmieniają „Olśnienia” Magdaleny Rybak

Skomentuj

