Czas zacząć biegać! Znów… czyli o tym, jak zmotywować się do powrotu do regularnych treningów

Rozleniwiłam się ostatnio. Najpierw całe to zamieszanie z pracą, potem kilka dni, kiedy przyplątało się jakieś choróbsko. I jakoś tak wyszło, że przestałam biegać. A przecież już biegałam co drugi dzień, nawet miałam w planach start w pierwszych zawodach… Początkowo wynajdywałam mnóstwo różnych argumentów i wymówek, żeby jeszcze nie ubierać butów do biegania i nie wstawać wcześniej, by pobiegać. Ostatnio jednak zauważyłam, że… po prostu mi tego brakuje!

bieganie 

Chyba prawdą jest, że bieganie uzależnia! Dowiedli tego nawet naukowcy. Podobno regularne treningi, regularny wysiłek fizyczny podnosi poziom endorfin. To działa podobnie do… narkotyków czy alkoholu. Tyle, że jest zdrowsze! Nie znam się na tych wszystkich biologicznych mechanizmach. Wiem jedno – kiedy zacznie się biegać, mimo, że jest się fizycznie, można odczuć prawdziwą poprawę samopoczucia. Dlaczego? Po pierwsze dzięki regularnym treningom biegowym spędzamy więcej czasu na świeżym powietrzu. To pozwala nie tylko dotlenić mózg w sensie czysto fizycznym, ale także przewietrzyć myśli. Nie bez przyczyny wiele biegających osób uważa, że bieganie jest specyficzną formą medytacji: koncentrujemy się na oddechu, na rytmie kroków. Nie ma czasu, miejsca na to, by koncentrować się na innych myślach. A to oznacza, że po powrocie z biegania pomysły na rozwiązanie dotychczasowych problemów same przychodzą do głowy…

Paradoksalnie bieganie, przynajmniej u mnie, choć wiąże się z wcześniejszym wstawaniem sprawia, że mam więcej energii. Pewnie ma to związek z dotlenieniem organizmu. W każdym razie taka dawka energii, zwłaszcza w listopadzie, się przyda. Problem polega na tym, że ogarnęło mnie rozleniwienie. Co więc zrobić, żeby znowu zaczęło się chcieć?

Pomysłów mam kilka. Jednym z najbardziej skutecznych jest… wyznaczenie sobie konkretnego celu. Moim będzie… start w biegu na 5 km. Wiem już kiedy i gdzie: co roku w Gliwicach organizowany jest bieg WOŚP-owy. To świetna okazja, żeby się sprawdzić! Innym pomysłem na to, by się zmotywować jest zakup nowych biegowych gadżetów. Pomysłem na pewno są nowe buty. Każdy, kto biega regularnie wie, że od kupowania, testowania nowych modeli można się uzależnić. A i producenci nie przestają wypuszczać na rynek nowych, fantastycznych butów do biegania. Oczywiście znalezienie swojego modelu może trochę potrwać. Warto podczas kupowania specjalistycznych butów do biegania zasięgnąć rady specjalistów. Ale też nie da się uniknąć błędów. Dlatego fajnie jest znaleźć oferty butów w jak najbardziej korzystnych cenach. Ostatnio trafiłam na ten sklep internetowy: http://www.butydobiegania.pl/ i powiem szczerze, że jestem zafascynowana! Fajne ceny, marki godne zaufania! Tylko wybierać!

Jeszcze innym sposobem na zmotywowanie się do biegania jest… ułożenie sobie odpowiedniej listy muzycznej. U mnie królują rozgrzewające i nastrajające mnie optymistycznie rytmy latynoskie. Ale tutaj chyba każdy musi sięgnąć po to, czego lubi słuchać. Bieganie ma być przyjemnością a nie katowaniem się muzyką, której się nie znosi!

Ostatnim pomysłem jest też zwizualizowanie sobie siebie po biegu, wrócenie do tego stanu ogromnego zadowolenia i… dumy z siebie! No i jest jeszcze endomondo i taki trochę wstyd, że ostatnio tam mnie mało;)

Hmmm… a jakie są Wasze sposoby na powrót do aktywności fizycznej i przekonanie samej siebie, że warto wstać wcześniej, ubrać buty do biegania i aktywnie zacząć dzień?

2 thoughts on “Czas zacząć biegać! Znów… czyli o tym, jak zmotywować się do powrotu do regularnych treningów

  1. Ciesz się, że możesz biegać, bo MOŻESZ! Ja się cieszę, że jeszcze mogę chodzić, nie wiem, jak długo, ale jeszcze MOGĘ 🙂

Skomentuj

