52 zmiany #3 – Spaceruj ( i o zaletach posiadania starego samochodu!)

Kolejna niedziela i pora na podsumowanie moich zmagań ze zmianami, jakie proponuje wprowadzić Leo Babauta. Było juz o medytacji, było o nieodkłądaniu na później. Tym razem o… spacerach…

52 zmiany 

Wydawąło mi się, że z tym będzie łatwo. A jednak, jak przyszło co do czego, okazało się, że wygospodarowanie czasu na krótki, choćby kilkuminutowy spacer, granczy z cudem. Ba… okazało się, że nawet trudno ruszyć cztery litery i wyjść na dwór. W lecie byłoby łatwiej: piękna pogoda, dłużej jasno. To wszystko zachęca choćby do wyjścia do ogrodu. Ale teraz, keidy zimno, kiedy deszcz lub śnieg? I pewno bym poległa, gdyby nie… stary samochód!

Nie jestem posiadaczką samochodu. Korzystam z pojazdów innych, ostatnio dosyć często, więc się przyzwyczaiłam. Dużo wygdniej jest przecież wejść do samochodu pod domem, wyjść na podziemnym parkingu w parcy… W drodze powrotnej to samo. Niestety (a może na szczęście!), samochody, którymi najczęściej jeżdzę, są dość wiekowe, mzoe nie egzemplarze muzealne, ale jednak. I właśnie te samochodu lubią się psuć… A ja, paradoksalnie, na tym korzystam. Zesputy samochód zmusił mnie do wychodzenia na dwór, do przejścia się na przystanek autobusowy (a jak była pogoda to i dalej – na kolejny!).

Oczywiście po kilku dniach okaząło się, zę samochód jednak by się przydał. Nie do dojazdów do pracy, bo zdążyłam już polubić jazdę autobusem, choc nie zawsze jest kolorowo, ale poranny spacer, nawet o wschodzie słońca, dobrze robi. Niemniej samochód się czasem przydaje. Oczywiście sprawny. A do ego potrzeba sprawnych części… I tu pytanie: gdzie je znaleźć? Pierwsza myśl: salon firmowy. Tu jednak warto zgłosć się z nowym samochodem, anjelpiej takim na gwarancji. Inaczej trzeba się przygotować na naparwdę duzy koszt albo informację, że, przeraszamy bardzo, ale my nie sprowadzimy części, bo… samochód jest za stary. No cóż. Ja wiem, ten miły pan pewno chciałby, abym kupiła nowe auto własnie u niego. Ale… nie stać mnie. A nawet ejśli już dysponowałabym gotówką, mam wiele innych rzeczy, na ktore chciałabym ja wydać.

Alternatywa? Mały, rodzinny warsztat mechaniczny i próby sprowadzenia części na własną rękę. Na szczęście dzisiaj znaleźć można w sieci wszystko. Znalzałam więc stronę http://www.mamauto.pl/To znaczy… znalzałam więcej,a le na tej znalazłam potrzebne części. To firma, któa zajmuje się demontażem starych samochodów (skupują auta w przyzwoitych cenach, wiec jak już dojrzeję do pozbycia się staruszka, to może własnie u nich?). Dla mnie ważne jest też to, że jako nieliczni w naszym kraju spełniają wszelkie wymogi dotyczące ochrony środowiska. Lubię takie firmy, bo dla mnie to znak, że są odpowiedzialne. Dlatego wolę skorzystać z ich oferty nż moze z troszkę tańszej oferty konkurencji, ktora przyczynia się do zaśmiecania świata i w rezultacie pogorszenia warunków życia także nas wszystkich…

A wracając do spacerów: zanim te części dotarły, zanim samochód opuścił warsztat, przekonałam się, że kilka minut na świezym powietrzu, nawet, gdy jest bardzo zimno albo pada deszcz, może przynieść zaskakujące skutki. Odświeżony umysł, czuje się lepiej, rozruszane ciało też. Czegóż chcieć więcej?

Może kolejnej zmiany? Tym razem coś bardziej dla umysłu. Babauta stawia zadanie, by wyzbyć się oczekiwań, bo to one, mówiąc w skrócie, są źródłem wielu frustracji. Złościmy się, gdy coś idzie nie tak, jak to sobie w głowie zaplanowaliśmy. A gdyby po prostu przyjąć zmiany, ktore często w rezultacie okazują się znacznie lepszym rozwiązaniem niż to założone pierwotnie? Hmmm… to co? Póbujemy w kolejnym tygodniu?

2 thoughts on “52 zmiany #3 – Spaceruj ( i o zaletach posiadania starego samochodu!)

  1. Mam stary samochód, ale dobry – w ciągu trzech lat był w warsztacie dwa razy (alternator i locki hamulcowe). Niestety, przy mojej chorobie, pozostaje on codziennym rozwiązaniem.

Skomentuj

