Jak pozbyć starego samochodu?

Dużo ostatnio myślę o minimalizmie. Coraz bliżej mi do takiego stylu życia, choć jak patrzę na swoje otoczenie (wystarczy spojrzeć na biurko) – daleka jeszcze droga przede mną. Marzy mi się wolna przestrzeń – duży pusty blat, może z jakimś jednym przybornikiem. I komputerem. Coraz częściej mam wrażenie, że właśnie dzięki takiej pustej przestrzeni moja praca, jakakolwiek by nie była, będzie bardziej efektywna. Ale nie o biurku  przecież chciałam dziś napisać…

Czytając coraz więcej o minimalizmie, postanowiłam powol pozbywac się rzeczy. Oddaję książki, których ju raczej czytać nie będę, na bieżąco przegladam szafę i pięć razy zastanawiam się, czy na pewno potrzebuję kolejnej sukienki, pary spodni, kolejnych butów i torebki…

Powoli dojrzewam też do tego, żeby pozbywac się innych rzeczy: tych większych, jak zbędne meble, sprzęt elektroniczny… I wiecie co? To wcale nie jest proste!

Niechciany samochód – co z nim zrobić?

Weźmy choćby taki samochód. Ostatnio coraz bardziej zastanawiam się, czy auto jest mi niezbędne do funkcjonowania. Ok, na pewno ułatwia życie, ale… bez niego też by dało radę. Naprawdę. Nawet z małym dzieckiem, nawet z pracą w innym mieście. Dochodzę do wniosku, że to wszystko kwestia organizacji. I dlatego choć niedawno jeszcze nie wyobrażałam sobie, że w przyszłości nie będziemy mieć dwóch samochodów, o tyle teraz już wiem, że nie chcę drugiego. To już wolę zainwestować w nowy, rodzinny. Taki prosto z salonu.

Tylko… co zrobić ze starym? Pierwsza opcja – sprzedać. Pod warunkiem oczywście, że do tego się nadaje. I że znajdzie się kupiec. Druga opcja – oddać na złomsamochod. I tu pojawiają się schody, bo chciałabym, żeby to oddanie na złom nie sprowadzało się do odstawienia tego auta na jakimś wielkim polu i zanieczyszczenia kolejnego kawałka i tak już mocno zanieczyszczonego terenu. Dlatego tak bardzo zainteresowała mnie propozycja firmy Mam Auto. Tutaj można zezlomować samochód, który będzie rozebrany na najdrobniejsze części. Te, które można jeszcze wykorzystać, bedą wystawione na sprzedaż, więc na stronę http://www.mamauto.pl/ mogą zajrzeć też ci, którzy szukają do swojego pojazdu jakiś części zamiennych. Dla mnie najważniejsze jest jednak to, że wszystko tu odbywa się zgodnie z bardzo wyśrubowanymi normami europejskimi dotyczącymi ochrony środowiska! Szkoda jedynie, że to tak daleko ode mnie. Ale przynajmniej wiem, że takie firmy w ogóle stnieją. A skoro istnieją, to może uda się znaleźc także coś w najbliższej okolicy, kiedy już przyjdzie ten moment wymiany auta na nowe?

Bo wiecie, minimalizm to nie tylko sztuka ograniczania posiadanych rzeczy, ale także sztuka podejmowania działań, które mają na celu poprawę jakości życia: w węższej perspektywie – tego naszego, codziennego. W szerszej – życia ogółu, na przykład poprzez dbanie o ochronę środowiska. Warto więc poszukać firm takich jak Mam Auto, aby pozbyć się rzeczy niepotrzebnych, których wyrzucenie jest po prostu kłopotliwe. Bo jesli chcemy zrobić coś w założeniu dobrego, zróbmy to również w dobry sposób…

Skomentuj

