Kreatywnie: Kartka na chrzest (druga)

Niedawno pokazywałam kartkę, którą zrobiłam na chrzest syna koleżanki mojej siostry. Tym razem stworzylam coś na własne potrzeby (a właściwie potrzeby babci, ale wszystko zostaje w rodzinie). Kartka dzisiaj powędruje do mojej sostrzenicy, naszej księżniczki. Dlatego jest delikatniej, kwiatowo, bardziej dziewczęco…

O moich odczuciach w stosunku do samej uroczystości pisałam już wcześniej. W notce, w której pokazywałam poprzednią kartkę. W tej kwestii niewiele się zmieniło. Ale dzięki temu, że tworzyłam kartkę dla kogoś z rodziny, bez jakichkolwiek oczekiwań, życzeń, preferencji. Bez konieczności pokazania, jak to na bogato obchodzimy chrzest itd. postawiłam na delikatność. Własnie z nią kojarzy mi się sakrament chrztu. Taki według mnie powinien być: radosny, delikatny, bez przerostu formy nad treścią, bo w tym wypadku to treść jest najważniejsza. Woda, któa w symboliczny sposób daje życie (zgodnie z chrześcijańskimi założeniami woda chrztu obmywa do życia wiecznego), zielone gałązki, które także to życie symbolizują…

Wiem, że dla rodziny, dla wierzących i praktykujących chrześcijan moment chrztu jest bardzo ważny. Być może najważniejszy (choć jednak wciąz komunie i śluby obchodzi się huczniej). I właśnie dlatego powinien być przeżyciem wewnętrznym, duchowym bardziej niż zewnętrznym. bez tego tradycyjnego „zastaw się, a postaw się”, bez pokazania wszystkim dookoła, na co nas stać. Dlatego na tej kartce chciałam zakmnąć istotę skromności, naturalności i radości. I uchwycić wodę (glossy accents) – najważniejszą w całym obrzędzie…

kartka3a

Tekturka z egocraft.pl została pomalowana mediami 13arts. Z 13arts są też papiery – druga z moich aktualnie ulubionych kolekcji, czyli „Aura Rosa”. To z tych papierów wycięłam wianuszek, który dodatkowo uzupełniłam jeszcze listkami wycietymi z arkusza dodatków z tej samej kolekcji. Całość „doprawiłam” perełkami w płynie, żeby jednak było trochę uroczyście…

kartka3

Karteczkę zgłąszam na wyzwanie wiankowe sklepu Przyda-sie.pl (mojego ulubionego, w którym znajdziecie wszystko, co potrzebne do scrapbookingu!):

ps

2 thoughts on “Kreatywnie: Kartka na chrzest (druga)

Skomentuj

