Pomysł na rodzinny weekend – DinoPark Ostrava

Dziecko przeżywa fascynację dinozaurami. Na tapecie jest Park Jurajski, filmy z gry, w której oswaja się jakieś dinozaury i inne prehistoryczne stwory i gry Lego Jurrasic World. A kiedy pada pytanie o to, co robimy w weekend odpowiedź jest jedna – jedziemy do parku dinozaurów! Zaliczamy po kolei wszystkie w okolicy. Tym razem padło na park pod czeską Ostravą.

 

Dlaczego tam? Bo z miejsca, w którym mieszkamy do Ostravy jest niedaleko. Samochodem jedzie się około godziny. Byłam zaskoczona, że tak łatwo, tak szybko… Ale to oznacza, że wycieczka do DinoParku może być wyprawą jednodniową, bez konieczności wcześniejszego planowania. Można w sobotę czy niedzielę stwierdzić, że pogoda jest odpowiednia, że nam się nudzi, że mamy ochotę spędzić ciekawie i rodzinnie czas i… po prostu pojechać!

 DSCN1579

Ostravski DinoPark tak naprawdę położony jest pod Ostravą, w miejscowości Doubrava. Z nawigacją nie ma problemu, zęby tu trafić. Są też oznaczenia przy drodze, choć nie wiem, jak to wygląda, gdy jedzie się z Polski, bo my jechaliśmy z Ostravy. I szczerze mówiąc, nie jestem przekonana, czy kierując się tylko znakami dotarlibyśmy tu bez problemu.

 

Sam park mnie oczarował. Po wejściu przez główną bramę czułam się trochę rozczarowana. Wydawało mi się, że ten park jest malutki. Do czasu. Bo okazało się, że większa część parku położona jest w dolinie, a to, co wdać zaraz po wejściu jest tylko niewielką częścią. To, co mnie podobało się najbardziej to wkomponowanie całej ekspozycji w teren. Jest dolina dinozaurów, są modele tych stworów w stawie, jest też dość przerażający (dla kogoś, kto tak jak ja ma lek wysokości) mostek.

 DSCN1571

Główną atrakcją są oczywiście modele dinozaurów. Jest T-Rex, są ulubieńcy Dziecka, czyli Pachycefalozaury i moje ulubione Triceratopsy.  Są fruwający w lesie przodkowie ptaków i mnóstwo innych. Jedne się ruszają, inne wydają dźwięki… Poza tym jest też kilka innych atrakcji: niewielki labirynt, w którym jednak można się zgubić, fajny plac zabaw, przejażdżka dinobusem czy kino 3D. Oczywiście są też jakieś kioski z pamiątkami i jedzeniem. No i piaskownica, w której dzieciaki mogą pobawić się w archeologów i odkopać szkielet dinozaura!

 

Tutaj nikt nie będzie się nudził! Przejście całego terenu zajmie około pół dnia, jednak można tu spędzić znacznie więcej czasu! Wszystko zależy od tego, ile będziemy się bawić na placu zabaw, ile w piaskownicy i czy zdecydujemy się tutaj coś zjeść (w barach nie ma możliwości płacenia kartą, w sklepiku z pamiątkami – niestety jest 😉 ).

 DSCN1639

Przyznam, że o ile jestem dość sceptycznie nastawiona do wszelkich parków dinozaurów, tym naprawdę jestem zachwycona! Polecam wycieczkę tu wszystkim, nie tylko fanom czasów prehistorycznych. Więcej praktycznych informacji o tym miejscu znajdziecie na stronie DinoParku.

5 thoughts on “Pomysł na rodzinny weekend – DinoPark Ostrava

    1. Haha, no coś w tym jest! Ale dzięki temu, ja też się trochę doszkalam w prehistorii;) Chociaż jeśli chodzi o rozpoznawanie nazw dinozaurów itd nie mam co rywalizować z Dzieckiem;)

Skomentuj

