Blogowa ramówka – czego możesz spodziewać się w najbliższym czasie

Sierpień to czas, gdy stacje telewizyjne pracują nad nową, jesienną ramówką. Coraz częściej można też zaobserwować, że i na blogach takie ramówki się pojawiają. A że ja ostatnio jestem zwolenniczką systematyzowania wszystkiego, też postanowiłam rozpisać sobie to, o czym chciałabym tu pisać. Tak powstała taka ogólna ramówka bloga, którą dziś chcę Ci pokazać.

Założenie jest proste – przypisać każdemu dniu określony temat. Choć może temat to zbyt wąskie słowo. Pewien zakres tematyczny, bardzo ogólny, dający wiele możliwości interpretacji. To bardziej takie nazwy robocze cyklicznie pojawiających się notek, choć przecież ich w ramach pojawiać się będą także i inne cykle. Jak w praktyce będzie to wyglądać? Spójrz:

Poniedziałek: dzień inspiracji

Lubię zaczynać tydzień jakimś nowym wyzwaniem, pomysłem, który chciałabym zrealizować. Wieloma z nich chciałabym się z Tobą podzielić. W ramach poniedziałkowych inspiracji pojawiać się więc będą zachęty do udziału w jakiś craftowych wyzwaniach i akcjach, ale będę też chciała namówić Cię do odwiedzenia jakiegoś miejsca, spróbowania nowej potrawy czy rozpoczęcia jakiejś aktywności. Powodem napisania notki może być artykuł przeczytany w gazecie, weekendowa wycieczka, teksty wyszperane na innych blogach czy wreszcie przeczytane książki. Niech poniedziałkowe kolekcje będą zachętą, by ciekawie rozpocząć tydzień!

notatnik2

Wtorek: bez fikcji

Cykl „Bez fikcji” już się na blogu pojawiał. To przede wszystkim notki recenzujące czytane przeze mnie reportaże, biografie i inne pozycje wchodzące w zakres literatury non-fction. Teraz jednak chcę trochę to poszerzyć. Chciałabym, żeby pojawiały się tu także notki „życiowe”. Być może uda się stworzyć cały cykl o finansach, o pracy z domu, o godzeniu różnych ról i o… skutecznym odchudzaniu. Bez lukrowania i upiększania rzeczywistości. To także miejsce na moje przemyślenia, bo zauważyłam, że są czasem wydarzenia, które powodują, iż muszę się gdzieś uzewnętrznić, wyrazić swoją opinię, frustrację, gniew… Wtorkowe notki będą między innymi takie!

Środa: kreatywnie

W środę spodziewaj się przede wszystkim notek craftowych. Ale nie tylko. Bo przecież kreatywne może być też planowanie i spędzanie czasu z dzieckiem! Kreatywnie można gotować i przygotowywać przyjęcie urodzinowe. Oczywiście zakładam, że craftowych notek będzie najwięcej. Jak będzie w praktyce – czas pokaże.

Czwartek: kulturalnie

Notek z recenzjami pojawia się na blogu dużo. Postanowiłam trochę ograniczyć ich ilość, zbierając w jedną notkę moje opinie o kilku przeczytanych książkach. Poza tym chodzi mi po głowie cykl postów filmowych i… poświęconych kolorowym magazynom. A poza tym tutaj także daje sobie możliwość pisania o innych kulturalnych wydarzeniach, w których biorę udział i zjawiskach, które w jakiś sposób mnie zainteresują.

Piątek: felieton

Kiedyś pisałam, że piątek to idealny dzień na felieton. Taki krótki, lekki tekst, do którego powstania zazwyczaj potrzebny jest jakiś impuls. Tutaj chcę przedstawić Ci mój punkt widzenia. Mój stosunek do różnych zjawisk, słów innych ludzi, obrazów. Być może punktem wyjścia będzie przeczytana książka. Być może słowo usłyszane w autobusie. Po prostu potrzebuję przestrzeni, w której będę mogła dzielić się z Tobą moimi przemyśleniami.

Sobota: weekendowy chill

Sobota to taki dzień, który kojarzy mi się z przyjemnościami. I to o nich będę tu pisać. O przyjemnościach związanych z czytaniem, oglądaniem, przeżywaniem. O przyjemnościach ciała i ducha. O tym, co robię, by się zrelaksować. Bo każdy zasługuje na odrobinę przyjemności w ciągu dnia, prawda?

Niedziela: dookoła świata

Nagłówek sugeruje, ze będą to notki podróżnicze. I pewnie w dużej części tak, bo przecież slow travel jest jedną z ważniejszych kategorii tego bloga! Ale będą tu także noki związane z książkami podróżniczymi, z kuchnią świata, z wszystkim, co wiąże się z odkrywaniem miejsc bliskich i dalekich, bo to zawsze mnie fascynowało.

behappy2

Rozpiska obejmuje siedem dni w tygodniu, ale to nie znaczy, że notki pojawiać się będą codziennie. Planuję ich publikację przynajmniej co drugi dzień. To oznacza, że nie o wszystkich przeczytanych przez mnie książkach tu będzie i że nie wszystkie prace craftowe, które stworzyłam tu pokażę. Dlatego zapraszam do śledzenia Fanpage’a, bo tu sukcesywnie będę pokazywać moje wytwory i zdawać relację z tego, co u mnie.

Niedługo pewnie zaproszę Cię też do mojego nowego projektu, poświęconego zdrowej kuchni. jednak wszystko w swoim czasie. Chcę skupić się na tym, by ten drugi projekt był dopracowany w każdym szczególe. Możesz być jednak pewna (pewien), że dowiesz się o nim pierwszy!

 

2 thoughts on “Blogowa ramówka – czego możesz spodziewać się w najbliższym czasie

Skomentuj

