International Cardmaking Day, czyli dlaczego tworzę kartki handmade

Wiesz, że dzisiaj obchodzimy święto kartkowania? Naprawdę! Też nie wiedziałam, ale w gronie scraperek i osób, dla których tworzenie z papieru jest prawdziwą pasją informacja o tym rozeszła się bardzo szybko. Warto ten dzień uczcić w odpowiedni sposób. A jaki jest najlepszy? Oczywiście kartkowanie!

Przyznam, że choć to właśnie od robienia kartek zaczęła się moja przygoda z papierem, nie jestem wielką kartkoholiczką. Stanowczo bliższa jest mi filozofia scrapbookingu, który z założenia polega na nadawaniu odpowiedniej oprawy wspomnieniom zamkniętym w zdjęciach – tworzeniu albumów, tak zwanych LO i innych tego typu form. Nie potrafię też robić kartek tak o, bez okazji – dla samej przyjemności tworzenia, po to, by zamknąć je w szufladzie i wyciągnąć, gdy nadarzy się okazja.

Ręcznie robione kartki na specjalne okazje

Wszystko dlatego, że lubię, gdy każda kartka jest tworzona z myślą o kimś konkretnym. Wtedy wiem, że kartka nie będzie niszczeć w szufladzie i że… być może już wkrótce kogoś ucieszy!

kartka-na-slub-handmade

Właśnie to w kartkowaniu jest najfajniejsze – świadomość, że stworzona przeze mnie karteczka trafi do kogoś w jakimś ważnym dla niego momencie. Może to będzie dzień urodzin, może to będzie okres świąteczny, kiedy wraz z kartką dotrą do danej osoby życzenia radości, spokoju i przede wszystkim pamięć bliskich. A może będzie to tak ważny dzień, jak dzień ślubu…

Kartki ślubne – moje ulubione

Tak, kartki ślubne lubię chyba najbardziej. Ich wręczaniu (i przyjmowaniu), zawsze towarzyszy tak dużo radości! Tyle emocji, tych dobrych, tych pozytywnych. Tyle nadziei związanych z tym, jak potoczy się życie, które właśnie wkracza w nowy etap. Poza tym tworzenie kartek na ślub daje mnóstwo możliwości. Zazwyczaj są one bogato zdobione. można dodać kilka błyszczących elementów. Poszaleć po prostu! I to szaleństwo twórcze w cardmakingu jest najlepsze!

slubna-kartka-handmade

A kartki, które stanowią ilustrację do tego tekstu powstały niedawno, na specjalne zamówienie. Niebieska ze wspaniałej kolekcji jednego z moich ulubionych polskich producentów papierów – Lemoncraft (kolekcja Gossamer Blue jest po prostu cudna). Ta fioletowa to z kolei moje pierwsze (nie licząc warsztatów) po wielu latach spotkanie z papierami Magicznej Kartki i kolekcją Najpiękniejsze chwile, która skradła moje serce!

P.S. Więcej zdjęć kartek i innych moich wytworów znajdziesz na Facebooku. A jeśli chcesz, bym także dla Ciebie stworzyła podobną kartkę handmade – napisz do mnie: artsonrisa@gmail.com.

30 thoughts on “International Cardmaking Day, czyli dlaczego tworzę kartki handmade

  1. Piękne kartki.
    A ja lubię robić kartki pod wpływem chwili i nastroju – te lądują w szufladzie i są często jak znalazł w awaryjnej sytuacji.
    Jednak robienie kartki dla konkretnej osoby jest całkiem inne, bardzo osobiste.

    1. Pod wpływem chwili i nastroju też tworzę! Ale raczej artjournale! A kartki… no tak, czasem mi brakuje takich na sytuacje awaryjne, ale jakoś… Jak nie mam konkretnej okazji to do kartek nie umiem się zebrać, zwłaszcza, że wciąż na realizacje czekają różne scrapy, albumy itd…

    1. Dziękuję! A kwiaty kupne. Stanowczo kręcenie kwiatów mnie nie bawi. Jakoś tak miałam kilka podejść no i… to nie moja bajka…

  2. Ja najbardziej lubię tworzyć kartki spersonalizowane, które na pewno zachwyconą obdarowaną osobę, bo są tylko i wyłącznie dla niej. Uwielbiam też prace ślubne – od niedawna sama wiem, jak wiele dają radości! 🙂
    Pozdrawiam ciepło. ♥

  3. najbardziej lubię robić kartki dla osób które znam 🙂 ale generalnie lubię tworzyć coś dla kogoś 🙂

Skomentuj

